23 juni 2026

Jan Jonker wethouder in Twenterand

Jan Jonker wethouder in Twenterand

Onze fractievoorzitter, Jan Jonker, is afgelopen dinsdag beëdigd als wethouder in de gemeente Twenterand. Een bijzondere stap: hij zat vier jaar als eenling namens de SGP in de gemeenteraad. Daarna kwam er een zetel bij en bij de afgelopen verkiezingen groeide de fractie naar drie zetels.

Nu mag de SGP ook in Twenterand meebesturen. We wensen onze gewaardeerde collega Gods zegen toe in zijn nieuwe ambt!

Lubbert Talen neemt vanaf nu het fractievoorzitterschap op zich. Jan draagt nu de zaken over en in september neemt hij afscheid van Provinciale Staten. Dan wordt ons burgerlid Co Florijn geïnstalleerd als Statenlid.