16 februari 2021

SGP wordt blij van vernieuwingen N35

Een mooie prestatie, vindt burgerlid Lubbert Talen van SGP Overijssel over de plannen met de N35. Die weg wordt tussen Wijthmen en knooppunt Raalte een stroomweg met twee keer een rijstrook en een maximum snelheid van 100 km per uur.

De kruisingen op dat tracé worden ongelijkvloers, waardoor gevaarlijke situaties vermeden kunnen worden. De weg wordt bij Mariënheem om de kern heen geleid (met twee keer een rijstrook met de maximumsnelheid van 100 km per uur) en de kruisingen met de N348 richting Ommen en de Tunnelweg krijgen als tijdelijke maatregel een extra opstelstrook om de veiligheid te vergroten en de doorstroming te verbeteren. “Gezien alle omstandigheden kunnen we stellen dat er een mooi resultaat in de onderhandelingen gepresenteerd wordt”, zegt Talen.

Met de opwaardering van de N35 gaat een langgekoesterde wens van de regio in vervulling, weet Talen. Aan het besluit van de minister om over te gaan tot opwaardering van de N35 is een uitgebreidlobbytraject vooraf gegaan.

De provincie heeft aan het Rijk toegezegd mee te betaien aan opwaardering en Talen is daar blij mee. “Het spreekwoord zegt ‘beter een vogel in de hand dan tien in de lucht’. Ik denk dat we nu wel mogen stellen dat we van de tien wel zes vogels in de hand hebben.”